Monday, January 2, 2012

Top Ten 2011

Cu o ușoară întârziere, iată și topul personal al celor mai bune zece filme care au avut o premieră (cât de cât) oficială în România în 2011. Foarte dificilă anul acesta a fost departajarea - mi-au plăcut multe filme, din diferite motive, dar niciunul nu mi s-a părut că iese cu adevărat în evidență.


1. Le quattro volte (Michelangelo 
Frammartino) - review & TIFF
2. Aurora (Cristi Puiu) - review
3. Melancholia (Lars von Trier) - review & F/X
4. Black Swan (Darren Aronofsky) - review
5. Super 8 (J.J. Abrams) - review & blockbusters
6. A Dangerous Method (David Cronenberg) - review
7. Des hommes et des dieux (Xavier Beauvois) - review & top 2010
8. Drive (Nicolas Winding Refn) - review
9. La piel que habito (Pedro Almodóvar) - review
10. Source Code (Duncan Jones) - review


Notes:
- în mare parte, topul este alcătuit din „abonați”, regizori care au apărut frecvent și în topurile din alți ani: Lars, Cronenberg, Aronofsky, chiar și Puiu sau Almodóvar; dar să remarcăm cinci regizori „noi”, ale căror filme precedente nu prea au fost distribuite pe la noi în trecut (cu excepția lui Abrams).
- la fel ca în topul de anul trecut, relativ puține filme americane, și niciunul între primele trei. Von Trier este singurul regizor care a avut un film notabil în ambii ani, în timp ce David Fincher a ratat topul de anul acesta la mică distanță...

1 comment:

Anonymous said...

avem 2 la comun...eu m-am tot gandit daca pun source code...cateva din topul tau nu le-am vazut:le quattro...,aurora, Des hommes et des dieux